I TU, QUÈ EN PENSES?

Creus que és veritat que el 80% dels universitaris ha copiat alguna vegada? Com i per què ho fan?

Les noves tecnologies han fet augmentar els plagis dels estudiants, i per això les universitats han començat a instal·lar aplicacions per detectar aquestes còpies. Eines digitals com la Wikipedia o d'altres més específiques com El Rincón del Vago o Patatabrava ho faciliten. Com penses que s'hauria de limitar aquesta pràctica? Cal tancar pàgines web pensades per copiar?

Les vostres històries:

  • Divergent

    Pel que vaig apreciar quan estudiava el percentatge és alt però els que ho fan regularment són una minoria. A més solen ser dels que estudien l'últim dia abans de l'examen per intentar arribar al 5 i gràcies. A mi, que intentava treure bones notes, em resultava més fàcil estudiar.

  • Coloma

    Jo puc parlar de l'àmbit de la secundària. Jo ja fa temps que no els demano treballs oberts. Una bona part eren un copy&paste del Rincón del vago on les errades són garrafals. Amb el Google és fàcil comprovar-ho. En definitiva, si no hi ha estratègies dissuasòries els estudiants es decanten pel mínim esforç i no processen la informació.

  • Xavier GAS

    80% o més... Inclus els nostres presidents del govern han copiat com a mínim en l'examen d'anglés, o el de francés els més "joves"... De fet, en prou feines parlen el castellà...

  • Paubcn

    Jo crec que sempre s'ha copiat i sempre es copiarà. El que canvia es el mètode. El meu temps eren les "chuletas" i els exàmens en comandita. Ara es la viquipèdia.

  • Juli

    Berberetxo, a Catalunya es copia. Com a Espanya. No som innocent, eh?

  • Berberetxo

    Sí. Per que? Marca España. El país té 2regles:

    1-Maricón el últimk
    2-El que no roba es tonto

    Feu els caluls...

  • gg

    @vicvic: estas insultan a molte gent que no van copiar mai! I, amb les teves paraules copiat, pero referenciat: 'tingueu clar això': El teu comentari es inacceptable!

  • gg

    Si, ho crec. A mes, he conegut professors universitaris que saben ben be el copy-paste des de l'Internet o qualsevol document electronic que tenen al seu abast. Una vergonye.

  • MTX

    Si un treball de la universitat es pot fer copiant d'internet, el problema no és del alumne que còpia si no del professor que el posa

  • Juli

    El "copy and paste" té poc a veure amb la còpia clàssica, que t'obligava poc o molt a fixar-te en el material original ( i per tant obria la porta, almenys, a aprendre alguna cosa). Avui dia es copia sense ni saber què es copia, aquí rau el problema. Copiar no és dolent si t'obligar a buscar, llegir, pensar i, potser, aportar alguna coseta nova, personal. Sinó, és un exercici buit. Copiar o no copiar? Potser depèn de com es copiï.

  • Tom Niemi

    Tancant els ordinadors, biblioteques i si possible, ells ulls. En tot cas problema no hauria de ser mai això de copiar sinó que es copia, com, perquè i conclusions. Darwin va copiar i després provar.

  • Alexandre Carol

    Quants professors hi ha a la Universitat amb els fulls grocs, les transparències van deixar de ser transparents, ...?
    Quants Doctors hi ha a la universitat que l'últim treball/article d'investigació que van fer presentaven en "Naranjito" en societat?
    (Velles glories, vinga! el pròxim tema, demanem a la gent que expliqui una mica quines són les velles glories de la seva facultat.)

    El problema no està tant en copiar, si en llegeixes 10 per escollir el millor i el modifiques una mica ..., el problema està en copiar-lo i ni llegir-lo.

  • miquel_1970

    A la meva opinió anterior he relliscat, les variacions de Goldberg són del propi Bach. Si que tenim però d'altres compositors que van utilitzar la música de Bach per les seves obres, dos exemples són: l'Ave Maria de Gounot o bé els discs 'Play Bach' del Jacques Loussier Trio.

  • miquel_1970

    Jo els dic als meus alumnes que han de copiar, que copiïn.

    La còpia és la base del progrés. Si no copiem no deixarem mai de reinventar la roda.
    Què són les meninas de Picasso sino una còpia? O les variacions de Goldberg fetes a partir d'obres de Bach? una meravellosa còpia.
    La còpia, la creació feta aprofitant les obres d'altres autors per a fer alguna cosa millor que el què hi havia abans és absolutament necessària.
    La facilitat per a portar a terme aquest procés de creació a partir de les obres d'altri és probablement la millor aportació de Internet.
    El moviment del software lliure és un exemple del que es pot aconseguir a partir de la llibertat de còpia.
    Si un alumne es pot limitar a copiar tal qual un document existent a la xarxa per aprobar una assignatura, el que falla és el professor que no ha estat capaç de proposar un repte nou que signifiqui un pas endavant respecte del que ja està fet.
    Per democratitzar el progrés, cal desterrar tots aquells mecanismes que impedeixen la còpia. Avui les patents impedeixen que les medicines arribin al tercer món, i les empreses petroleres compren patents d'energies alternatives per evitar-ne el progrés i el desenvolupament.

  • Andrew Ryan

    Només el 80%?

  • vicvic

    Amics companys, el problema no és quan un estudiant copia un treball, el problema és la gent que ho permet, els que no penalitzen, quan se'ls veu copiar en un examen i no es fa res, fet que passa a totes les universitats, TOTS ELS ALUMNES HAN COPIAT ALGUNA VEGADA, tingueu clar això i partiu d'aquí si voleu arreclar el problema, tot i això hi ha professors que els hi sembla que és igual que una persona copi en un examen, ja que pensen bueno menys gent a la recuperació i apa no vindrà d'un ....

  • monistirol

    No tot ve de l'ús d'Internet i del copia i empega. Alguns dels que van estudiar abans de la vinguda d'Internet ja ho feien i demanaven treballs a gent de cursos superiors per copiar o fer paràfrasis del treball. Llavors era una qüestió d'ètica no fer-ho. Ara és clar que el bagatge cultural de l'esforç que podem tenir a l'hora de fer alguna cosa com aquesta no és prou valorat per aquelles persones que es creuen amb dret a ensenyar.

  • samurai

    S'ha de fomentar que els estudiants facin propostes sobre els treballs a fer; això no vol dir deixar que facin qualsevol rucada (que veuen massa TV), sinó discutir entre tots què pot ser d'interès i per quins motius; i si cal canviar Madame Bovary per The Wire, es canvia. Ens queixem de la invasió de les pelis americanes, per exemple, però nosaltres els clavem cada rotllo, que no m'estranya que després triomfi el que triomfa. Hi ha massa separació entre els interessos dels estudiants a la seva vida "real" (i els del mateix professorat) i el que es fa al món acadèmic, i sovint l'únic motiu, o el principal, per seguir fent el que fem, és que és el que hem fet fins ara. I així ens va.

  • samurai

    No crec que calgui tancar cap pàgina. Se'ls ha de plantejar qüestions o debats que guiïn la cerca; el problema no és que copiïn trossos de pàgines, sinó amb quin criteri ho fan. I deixar-los que facin treballs sobre coses més innovadores, quan treballen temes que realment els interessen no copien tant, o com a mínim s'ho fan més seu.

  • pgasto

    En el concepte universitaris entren els professors?

  • pgasto

    Per a mi, el que denota és la inutilitat dels treballs.
    El professor, ara que tota la informació és al nostre abast, ha perdut el paper que ha tingut durant segles, transmisor de la informació.
    Ara ha de ser un motivador, ha d'ensenyar a com trobar la informació, a contrastar-la i verificar-la, i si és el cas, ampliar-la.
    Si el treball és una simple cerca d'informació, ja m'està bé un copy-paste.

  • Canadenca

    Crec que els estudiants copien perquè els professors ho permeten. És relativament senzill detectar on 'copy paste' en un treball d'alumnes a la Universitat (o en un altre tram de l'educació). Si es copia en els treballs, no és bàsicament un problema de concienciació dels alumnes sinó de la dedicació dels professors en la correcció o plantejament del treball. He assistit a reunions de professors universitaris on alguns es queixen del 'copy-paste' dels alumnes, però segueixen aprovant els treballs on han detectat el 'copy-past', la qual cosa resulta en un reforçament positiu perquè l'alumne ho continui fent. Quan suspens un treball pel fet d'haver-hi detectat un percentatge important de 'copy-paste' ni l'alumne que ho ha fet, ni els alumnes de la resta de la classe hi tornen. En dono fe.

  • Llimona

    Això passa en la vida real, igual que a la universitat. En certa ocasió una enginyeria em va entregar un informe plagiat (i que a més era mediocre). L'informe va ser acceptat pels directors de l'empresa pública en contra de la meva opinió.

  • OPM Lleida

    L'universitari és el resultat de l'educació primària i secundària. Prohibir aquests llocs webs seria absurd ja que el problema seguiria existint i seria èticament reprovable. Cal una major conscienciació.

  • nalvil

    Les eines anti-plagi són el més útil, però amb una societat mínim bilingüe es complica. I el ja no tan possible, canviar la manera de veure les coses a la gent des de que comencen a estudiar. Recompensar el treball propi o les habilitats de cadascú en comptes de fer passar pel tub a tothom, cosa que fomenta el "I què importa com ho faci mentre ho faci?".

    Ah, i ensenyar a secundària/batxillerat a fer servir referències, parafrasejar i cites (si és que no es fa). Que això hauria de estar al temari de llengua obligatori, en la meva opinió. Són eines que es fan servir sempre que es fan treballs! Qui es creu que algú de 12-14 anys et faci un crèdit de síntesi sense treure informació d'enlloc?

  • Neus Escoda

    Què vol dir fer un treball? Per què fer un treball? Quins objectius es busca? Qui el proposa? Quines pautes de correcció ? Es comparteixen? De ben segur que si realment aquest preguntes es plantegen a l'estudiant i se les planteja el professorat les còpies acabarien. M'he mogut tota la vida en la formació professional i sempre he pensat que el treball ha de servir per investigar, relacionar, treure conclusions, trebalkar amb equip, lideratge. Molt treballs són recerca d'infornació o no se li demana a l'alumne que pensi. Sempre he pensat que un treball s'ha de plantejar basat en un problema que engresqui l'alumnat i molt sovint implicant l'alumnat en tot el procés és la base de l'èxit i recordar la premisa el que es fa s'aprèn i el que s'ha d'explicar s'entén

  • angel8

    Si, per que tenen poca confiança amb ells mateixos i per desànim.

  • DBM

    Cal que els profesors es llegessin els treballs

  • Arqueolegsalpoder

    No imagino com pot ser que un treball que s'encarrega a nivell universitari pugui ser copiat. Els temes no són "la revolució russa" o "el psicoanàlisi". Al menys vull pensar que no ho són. Però d'incompetents n'hi ha entre l'alumnat i el professorat. Si s'aproven treballs copiats d'internet és perquè tots som conscients que fer una carrera universitària a Espanya no té valor i no t'obrirà les portes a millors feines. En altres països estudiar a la universitat és quelcom seriós. Que els déus els amparin, perquè no els espera res de bo a la vida.

  • galetes

    La vida professional dependrà de factors molt diversos, el fet de copiar a un examen no afectarà en res el futur professional d'un estudiant. Ara bé, si copia molt voldrà dir que és un penques i que no li agrada el que estudia, ergo mai arribarà lluny a la seva professió.

  • Això Mateix

    S'ha de limitar fent fer als estudiants allo que els serveixi pel dia de dema i no allo que serveixi per omplir credits i hores.

  • Maite2012

    I al Món del treball? També es pot copiar? El problema és el que tenen interioritzat les persones. Cal tenir un 10, encara que sigui copiant! Doncs, prefereixo un 7 obtingut pel meu propi esforç! El dia de demà tots aquells esforços i dedicacions que una persona no ha après a fer durant la vida d'estudiant es paguen molt cars. Hi ha gent que es passa tota la vida copiant i aprofitant- se dels esforços dels altres, o bé són incapaços de fer res per ells mateixos. llavors venen les frustracions! Potser el que cal canviar és la sistema d'ensenyament i avaluació, per a que s'interiorritzin altres valors. No cal un 10 , el que cal és aprendre i ser feliç amb la satisfacció d'aprendre!

  • Sagal

    Crec que s'han de tancar les pàgines web. Segur que en sortiran més i s'haurà d'estar emetent sempre. Amb tot i amb això no s'acabarà amb el tema mai. Hi ha mil maneres de copiar.

  • barcelonina

    Em sembla més útil treballar amb les eines de detecció de plagi que prohibir pàgines que si bé poden ser plagiades també serveixen a les persones que volen obtenir una informació bàsica però no fer cap treball acadèmic sobre el tema. O és que no hem de poder parlar de res sense fer-ne una tesi doctoral?

  • laura estrada

    Es totalment cert, per examens i treballs. Els examens doncs més control, i els treballs enlloc de recopilatoris d'informació, haurien ser molt més interessants, recerques del tipus "assigment" anglosaxó. I si es copia alguna cosa, amb referència, però això des de secundària ben assimilat.

  • Markus Camí Nova

    Si només fós el 80% rai. I sé del que parlo, fa poc he sortit de la facultat.
    I alerta, la gent que copiava per a aprovar eren minoria, jo he arribat a veure que entre les 15 o 20 millors notes en exàmens i/o assignatures n'hi havia ben pocs que no haguessin copiat en tots els controls (treballs i exàmens per igual).
    És molt trist que l'alumnat s'ha acostumat a una pràctica tant llastimosa, però he vist que encara és més trist quan el professorat o l'òrgan gestor del centre siguin conscients del problema que hi ha i no hi facin res (sigui per falta de voluntat o per falta de recursos).
    I qui pensi que el problema no és tan gran, que pensi, per exemple, en que un dia el pot operar a cor obert una persona amb una titulació molt maca però una preparació o coneixements nefastos.

  • tyler_durden

    Potser el problema és que els treballs consistien més en buscar informació que en pensar. Doncs què vols que facin els alumnes? Per què haurien de reescriure una cosa que poden copiar?

  • Gcots85

    No crec que estiguem parlant d'una bestiesa, encara que evidentment els errors els hem de corregir i això ho aconseguirem des de l'educació primària i no a la universitat. Tornant al tema, el 80% es molt relatiu...que inclou?plagis de treballs de forma reiterada?copiarte amb perdó de "l'empollon" de torn al examens?o són petites pràctiques de copia en exàmens o treballs per sortir d'un atzucac degut a una certa deixadesa? segur que no es ni un extrem ni l'altre... s'ha de treballar desde l'educació...

  • logoff

    Les webs amb informació lliure i gratuita són una de les millors eines que ha creat l'ésser humà. Parlo de la Viquipèdia, que avui fa 14 anys, i d'altres. L'ús que es fa de la informació ja és un altre tema. D'on surt aquesta dada del 80%? Està contrastada? Ha fet que els estudiants aprovin les seves carreres injustament? Ho dubto molt... Cal evitar plagis o còpies, però no tancant webs, si no fent que les treballs acadèmics siguin més interessants que no pas traslladar informació, si no entendre-la i assumir-la. Potser els professors s'han de dotar de més eines anti-còpia, clar, però també han d'esforçar-se per tal de poder avaluar de forma més justa.

  • cranc vermell

    Jo crec que el problema ve d'una deficient aplicació de la metodologia d'ensenyament, si s'ha d'avaluar al tots els teus alumnes de forma personalitzada, aixó requereix molt de temps, i la majoria de docents prefereixen utilitzar el temps per les seves cabories, és més fàcil un examen, si pot ser test, que una maquineta fa el reconte i llest...ja he complert. És un mètode molt nefast. I si l'alumne, que no es tonto, veu que el docent fa trampes, ell també en fà....

  • xarli

    Probablment queda més amunt i tot. En tot cas no hi veig tant el problema, la qÇuestió ñes que el sistema educatiu fa cagar, bàsicament memorització temporal... quin sentit té si no es correspon amb les necessitats reals? Copiar selectivament és una virtut. la majoria de negocis no funcionen pq passen per voler-ho reinventar tot, mentre que mirant al voltant hi ha models i referències útils que ens poden ser de gran ajuda i permetre'ns arribar més enllà i millor.

  • catxexc

    Muchos de los que critican la corrupción han copiado en sus estudios todo lo que han podido. Lo he discutido con ellos y admiten haber copiado pero… "eso es diferente".
    En mi opinión no lo es. Copiar… es una manera ilícita de aprobar un examen aprovechándose de los conocimientos de otros o por recursos tecnológicos. Es falsear una capacidad. Por otro lado, la cultura del "aprobado" debería ser desterrada para ser sustituida por la cultura del "excelente". Un país que aspira a "aprobar con un 5" es un país forzosamente "mediocre". La mitad no lo sabe. Y si encima copia…

  • Funcicardat

    El 80% no, més aviat el 90%. No tenen temps d'estudiar jugant amb el mòbil i la tauleta.
    S'ha generat un culte al consumisme i a l'hedonisme que consumeix totes les energies del joves.
    Perdó, no tots són iguals. Conec a una noia que estudia i fa els deures, però només té quinze anys, ja se li passarà.