Covid-19: com es reobriran les escoles?

Antoni Bassas farà arribar les vostres preguntes al director general d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa, Juanjo Falcó

A mesura que avança el desconfinament asimètric pels territoris de Catalunya, creix la incertesa sobre com serà el retorn a les escoles. El pla del departament d'Educació, amb Josep Bargalló al capdavant, preveu que la reobertura de centres escolars es faci de manera diferenciada per territoris i etapes educatives, i garantint sempre la distància física. Justament aquest últim punt genera molta incertesa entre docents i famílies. ¿Com s'ho faran els centres per garantir les mesures de seguretat? D'això i molt més en parlarà Antoni Bassas el dimarts 2 de juny a través de Skype amb Juanjo Falcó, director general d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa. Durant la conversa el periodista també li traslladarà els vostres dubtes i preguntes sobre el tema. Ens els pots fer arribar a través d'aquest espai de participació. La conversa s'emetrà el mateix dimarts a les 18 hores a l'Ara.cat.

Nom o àlies:

Email:

La teva història:

* Queden 1200 caràcters

La teva imatge (opcional):

Navega

Arxiu en format .jpg, mida màxima 2 Mb.

Les vostres històries:

  • Miquel

    Sóc professor de secundària i batxillerat. He llegit el document de 21 pàgines sobre la reobertura d'escoles. Sembla fet per algú que no ha trepitjat mai un centre ni ha treballat amb infants i adolescents.

    Les mesures són tan estrictes que no es poden complir.

    - Ràtios: no hi ha docents ni espais (pregunteu a les escoles amb barracons).

    - Mascaretes: Parleu 1h amb mascareta, a veure si aconseguiu no haver-la de tocar amb les mans per pujar-la quan baixa del nas, i cada vegada que la toqueu us heu de rentar les mans. I el nombre necessari? Imaginem 700 alumnes i 60 professionals. 175 dies lectius= 133.000 mascaretes per curs

    - Prohibició de contacte físic entre alumnes: Són infants! Ni és sa, ni és possible.

    - Prohibició d'intercanvi de joguines: anys d'explicar que compartir és viure... ara ja no, compartir és morir.

    - Entrades, sortides i patis per torns, neteges constants,...

    Quin sentit té obrir escoles imposant unes condicions que no es poden complir i que dificulten enormement la tasca pedagògica? No hi ha un enorme grau d'hipocresia esgrimint arguments pedagògics quan la realitat és que es descarrega sobre les escoles la conciliació que correspondria a les empreses?

  • Pep Casanova

    Si el retorn als centres està basat en la voluntarietat no és altra cosa que un rentat de cara, "postureo" en castellà. Si els centres han fet la feina, que l'hem fet. Coneixem perfectament quin és l'alumnat que està en risc (per diverses raons: acadèmiques, personals, socials...) de no superar el curs.
    Si el departament és creu el que diu que el retorn ha d'anar adreçat als més vulnerables, La pregunta és: ELS PODREM CONVOCAR EN PETITS GRUPS (complint les normes de seguretat) ? i NO QUE VINGUI QUI VULGUI, QUE VINGUI QUI HO NECESSITI (i qui ho sap són els equips docents) AIXÒ SERÀ POSSIBLE ?

    I per cert m'ès absolutament indiferent l'alumnat al que cal és de 1r, 2n, 3r o 4t d'ESO o de batxillerat, reconeixent que als de 2n de batx se'ls farà un favor si reben ajuda presencial.
    Aquesta és la meva proposta després de quasi 3 mesos de treball virtual.

  • Elven

    Tindran en compte la ventilació dels edificis?
    Nova info de Holanda: a l'aire lliure i a edificis ventilats no es transmeten els virus de grip ni corona. No seran necessaris ni distància ni mascaretes, sempre quan hi hagi un bon sistema de ventilació.
    Aquí encara no he sentit parlar d'aquest tema.

  • Xavier

    Fins a quan pot Ensenyament amagar la realitat? Quan diuen que calen més professors, algú sap el que verament diu? De professors, no n'hi ha! La fuita de professors que ens els darrers dos concursos de trasllats peguen a fugir al País València o a Lleida, per anar a treballar a la Franja, és indeturable i innombrable. Què passa doncs a Catalunya, perquè ningú vulga dedicar-s'hi? La LEC i els seus decrets posteriors, fruit del liberalisme republicanoconvergent, han fet dels instituts petits feus, on el senyor feudal té plens poders de contractació, de fer i de desfer, adoba els seus vassalls i en foragita els fellons. Les decisions s'imposen i ja no s'hi vota democràticament, el claustre ja no juga cap paper. Els decrets han obert la porta als oportunistes i llagoters, els interins esdevenen directius... De fet, la comunitat educativa ni tan sols pot triar democràticament els seus directors, tot i que ells, els liberals, volen tenir el dret a decidir. Les condicions laborals d'hores lectives i de permanència, ço és, de guàrdies, no han tornat a ser les mateixes d'abans de la crisi. Per contra al País Valencià i a l'Aragó, aitals increments s'han revertit.

  • Maria Dolors Agusti Bou

    Sóc mare de dos nens de deu i vuit anys i veig amb espant la tornada a aquesta escola que es planteja com tot el contrari al que ha de ser l'escola. La tasca socialitzadora, d'integració i d'acompanyament emocional dels infants és impossible amb la manca de recursos humans , materials i d'espais actuals. Amb aquesta crisi veiem com la precarietat se'ns empassa día a día i el pitjor és que també s'empassi als infants. No puc imaginar què comportarà per a nens i nenes haver de fer ús de la mascareta durant hores. Ni per al professorat haver de fer de policía. Ens han educat amb la màxima que la salut és el primer però sembla que ja no és així. Amb tots els respectes, crec que la situació exigeix estudiar i replantejar l'escola per preservar la salut física i emocional dels nostres fills i filles. Buscar opcions efectives per dividir els grups i no haver de sotmetre els nens, nenes i joves a mesures i restriccions contraproduents i insuportables. L'escola no és un lloc on deixar els nens endreçats mentres treballem. Toca que administració i famílies assumim que l'assistència als centres pugui ser alterna i que part del curs sigui telemàtic desde casa o d'espais públics ben habilitats

  • Jose70

    Hola,
    Sembla Que ningú parla dels centres d’adults. A Alemania hi ha la recomenació de portar mascareta als passadissos i lavabos. Aquí se’n parla dels lavabos? Amb centenars d’alumnat i professorat és un lloc de pas segur.
    Gràcies

  • ANTONI

    La meva pregunta és en relació al curs vinent, ja que va relacionada amb les AMPA i el menjador, però també pot ser aplicable ara. Ho veig molt difícil, però puc imaginar una escola amb poques nenes i nens per aula durant les sessions d'aprenentatge. Puc imaginar una sortida esglaonada. Però com seran els temps i espais d'esbarjo? En corralets aula per aula? I l'esport ? I el curs vinent, ara ja com a AMPA, com s'evitarà el contacte en el menjador, els patis, les activitats extraescolars d'AMPAs i també privades?
    Què passarà quan un nen tingui febre? Per la raó que sigui, però tingui febre.

  • Glòria

    No vull repetir qüestions plantejades sobre les quals comparteixo els mateixos dubtes. Però hi ha un tema que ens neguiteja a les famílies: l'ensenyament virtual. Des de l'inici del confinament moltes famílies hem esperat les tan desitjades classes virtuals...en la major part de casos no han arribat. Sóc mare d'una alumna de 1r de Batxillerat: només ha rebut classes online en 2 de les assignatures que cursa. La resta, no han existit ni classes, ni acompanyament, ni videoconferència per solucionar dubtes. El professorat s'ha limitat a enviar tasques via correu electrònic, s'han retornat amb molt de retard i sense feedback prou útil. Es preveu com donar resposta a aquesta situació de cara al curs vinent? es reforçarà la formació del professorat en l'àmbit digital? s'obligarà a traçar als centres un pla de formació online coherent i que aporti ajudes a l'alumnat? s'obligarà al professorat a formar-se? Si el retorn al setembre preveu aquest escenari, com el Departament d'Educació pretén solucionar aquests desajustos? Ens hi juguem molt, com a famílies i com a país. Malgrat tot, faig arribar el meu agraïment a aquells docents que sí que han sabut estar a l'altra banda de la pantalla.

  • Núria Valcárcel

    Soc monitora de transport escolar. Tenen alguna idea de com plantejaran aquest tema? Porto un grup al mati de 8 nens amb discapacitat en una furgoneta adaptada i al migdia en porto 40. Saben com es farà? Perquè el tema del transport escolar està una mica oblidat per tots. I som molta gent que depenem d' això.

  • Mónica Reina

    Les escoles concertades petites que no disposin d’espais suficients per cobrir les noves ràtios, que han de fer, si els espais municipals que disposa el seu ajuntament ja estan destinats a les escoles públiques, en primera opció i no es disposen de mes espais públics.

  • Pilar Torra

    Al Doc. del Departament per la reobertura dels Centres educatius es posa èmfasi en els grups ESTABLES PER AFAVORIR la traçabilitat en cas de malaltia:

    "...aquests han de ser estables i fixes, per poder tenir la traçabilitat de contactes en cas de contagi. L’alumnat sempre han de ser els mateixos i en el mateix espai, i sempre que sigui possible també el docent...", "...però cada un d’ells ha d’ubicar-se en un espai marcat i diferenciat per poder mantenir el grup i la seva traçabilitat." "...mantenir grups reduïts i estables. Aquesta mesura també ajudarà a la traçabilitat. Es recomana que el professorat i el resta de personal en contacte amb cada grup d’alumnes sigui sempre el mateix. Així si apareix un cas el nombre de persones amb contacte estret és limitat..."


    Què passa amb els mestres itinerants... en el meu cas 5 escoles de 5 pobles diferents?

  • Toni Lázaro

    Qui pagarà els salaris dels docents necessaris per poder tenir la ràtio de 13 a primària... i menys a Infantil?
    L'escola al setembre es pot negar a oferir determinats serveis extres a famílies que no estiguin al corrent de les quotes tot i no estar aquestes famílies en situació de risc?
    Què faran els mestres i personal no docent que no puguin venir al setembre a treballar per ser especialment sensible al COVID-19? Si tots els nens estan al centre? Cal fer formació online?
    Què passarà amb la sisena hora? Es mantindrà, continuarà el Departament mirant cap a una altra banda i responsabilitzarà exclusivament als Titulars del dret o no de cobrar a les famílies una quantitat que permet sufragar i mantenir els centres per compensar la desigualtat inversió de l'estat en models d'escola no Estatals però també amb drets d'elecció per part de famílies que també paguen els impostos?

  • Xavier Sancho Gallart Gallart

    Sóc pare d'un nen de 6 anys i aquest estiu, amb tota seguretat, la meva dona i jo haurem de treballar presencialment als nostres centres de treball. Es sap amb relativa certesa si podrà haver casals, colònies i/o escoles d'estiu? En cas afirmatiu, en quines condicions?

    Gràcies.

  • Eduard Millet

    Sóc profe de Mates de secundària. Crec que estan a temps de repensar el reinici escolar de Setembre. Sota el meu punt de vista no veig motius suficients per no haver reincorporat ja els nens i adolescents a les escoles, bàsicament com la major part d´Europa. Més enllà de tenir una correcta higiene de mans (no hauria de passar un virus com aquest per tenir-ne), crec que no calen mesures ni la meitat de restrictives que les que vostès estan avançant (espais disponibles, realització d´activitats, contacte d´alumnes, etc.) . Sembla que ja es disposa de suficients evidències científiques que ni nens ni adolescents contrauen, desenvolupen ni contagien pràcticament gens la malaltia. Els docents podem ser més conservadors al respecte i fins i tot si hi ha alguns docents que per edat o patologies prèvies cal que entrin en plans personalitzats docents, es pot veure cas a cas, però no sotmetre l´alumnat a aquest calvari de procediments en molt bona part estalviable. Els demano estudiïn les últimes evidències científiques al respecte.

  • Santiago P. Comí

    Ho han dit altres persones: el curs 20129-2020 ha acabat.
    Aquest estiu hauria de servir per a ajudar presencialment l'alumnat que requereix atenció individualitzada a causa de raons diverses, tal com exposa Pep Casanova en el seu comentari.
    Però també per a dibuixar la nova escola: abaixar la ratio alumne/aula, reconsiderar els períodes de vacances, redissenyar arquitectònicament els centres escolars per fer front a la present i futures pandèmies, ... Hem perdut molts anys i no hi hem pensat. Per què?

  • Núria Navarro Gonzalez

    Soc mestra d’infantil, en aquesta edat el lligam emocional amb els nens i nenes és bàsic. Com el podrem mantenir? Mentalment els infants entendran el nostre distanciament? Què farem quan els veiem després d’aquest temps? Els direm que no se’ns acostin? Crec que això pot ser més traumàtic que no pas quedar-se a casa.
    Les famílies que ho necessitin se’ls hauria de donar ajuda però fora de l’àmbit escola...
    Si al final es decideix obrir qui s’encarregarà de suministrar als mestres i personal de l'escola material de protecció, de neteja, termòmetres,....?
    Els i les mestres què haurem de fer? Rentar joguines tot el dia?mans? Taules? Llavors quin és el nostre paper?

  • Sílvia Garcia Regidor

    Soc mestra d'Educació Física i psicomotricista i he escoltat a la Sra. Ministra dir que es econverteixi el gimnas en aula. Son conscients que ja és un aula i, a mes a més és la què més agrada? Quin panorama tenim els Mestres d'Educació Física?
    Es tornarà a perdre de vista els infants i els seus drets?

  • Núria Puigdollers

    L'obertura de les escoles en aquestes condicions són una espècie de prova de foc de cara a començar el curs el mes de setembre? Com garantim la seguretat i la prevenció d'infants i mestres a la vegada que garantim l'acompanyament emocional des de la distància? La diferència que s'aplica a les diferents etapes només augmenta la idea que la petita infància s'arracona i s'aparca en centres "guarderia" enlloc d'apostar pel valor educatiu que tenen els centres. S'ha pensat en algun moment en la tasca educativa i el poder social que tenen les escoles? Aleshores, perquè s'apliquen diferències entre les diferents edats perjudicant, especialment, els més petits i vulnerables?

    La multiplicitat d'espais, l'augment de mestres en plantilla i les mesures de seguretat i distanciament que s'estan proposant comportaran una despesa econòmica que, en el cas de l'escola concertada, haurà d'assumir el propi centre? Les conseqüències que això pot arribar a tenir són altament perilloses per a la continuïtat de moltes escoles, es preveu algun tipus d'ajuda?

  • M. Antònia Mateus Gorgues

    Ens suggereixen demanar espais als ajuntaments per tal de necessitar espais complementaris. Quina normativa hi ha d'haver en aquestes instal·lacions? Es poden demanar per a qualsevol grup d'infants? Hi haurà una regulació específica?
    Les normes d'organització i funcionament per al curs escolar 2020-2021 quan preveuen publicar-les? Considerem important, donat el caràcter excepcional que vivim que sigui abans de l'agost per poder respectar el temps de vacances.
    Quin procés estan seguint pel que fa a les al·legacions presentades durant aquest curs sobre el decret d'admissions?

  • Magda Pujol

    El Departament d’Educació te prevista alguna mesura per garantir el distanciament físic dels més petits, a més de la professionalitat dels docents? Per què no s’ha considerat necessària ara al juny la conciliació familiar i laboral en nens petits de primària, que tampoc es poden quedar sols a casa? Com es preveu fer la dotació de mestres suficients (a la pública i a la concertada) ara al juny i especialment al setembre per poder garantir: protegir el professorat que és de grups de risc, atendre els alumnes amb grups reduïts, seguir amb l’atenció online dels alumnes que no venen (al juny, o possible semipresencialitat al setembre (alumnes confinats per un positiu, rebrot, p. ex)
    Es recomana fer “grups estables” d’un mestre amb un grup d’alumnes. Com es resoldrà la tasca dels especialistes en anglès, música, educació física, ...que han d’atendre normalment a diversos grups? I a la secundària, com es resoldrà la docència de cada àrea, que acostuma a tenir un professor diferent?
    Quins protocols es seguiran quan es detecti un positiu per covid19 entre el professorat?
    Quins protocols es seguiran quan es detecti un positiu per covid19 en un alumne?

  • Jordi

    Voleu dir que només esteu pensant en el currículum acadèmic i no esteu pensant en el que realment hauria de ser l'escola? Un lloc social, on la persona creixi envoltada de gent diferent i diversa, on crear uns valors (solidaritat, amistat, empatia, esforç...) i a més, on es donen uns conceptes que s'han d'assolir. Quin sentit té donar temari si el professor no té la proximitat amb l'alumne? Aquests últims mesos el professor ha estat més qualsevol tutorial de Youtube que els mestres. I el problema és que en molts casos, era millor el tutorial. Però sense el factor humà, que els hi quedarà als nens d'aquests continguts? Res. O pràcticament res. Ara volem una escola on la part social/lúdica quedarà restringida quasi totalment. Volem que els nens només vagin a fer temari. Uns en recordeu quan anaveu a l'escola? Perquè us agradava anar-hi? Pels amics, pels companys, pels patis, pels esbarjos, per l'educació física, per les excursions. De tot això, ara res, no? Voleu fer una escola que el 90% dels nens odiaran. Perfecte. Benvinguts al fracàs. Aquesta generació ho patirà, i els resultats es veuran d'aquí uns anys.

  • Síilvia Salsini

    Com pensen resoldre la situació dels mestres que han de tornar a l'escola, amb fills menors a càrrec, de primària, i tenen l'altre progenitor treballant presencialment i cap persona amb qui deixar-los?
    I en el cas de fills amb discapacitat reconeguda que van a escola ordinaria?

  • Josep Ardila

    Tenim una filla d'1 any i mig. En quines condicions podrà anar a la llar d'infants? Ella ha fet una bona adaptació durant aquest curs per l'afecte de les educadores. Quan ha plorat, quan ha tingut alguna necessitat, ha tinguta una abraçada. Això al setembre està garantit? La meva filla podrà interactuar i tenir l'afecte emocional que tant necessiten en aquesta edat? Intentareu evitar que es converteixin en simples guarderies? La veritat, em costa molt entendre que als bars puguem compartir plats i begudes però els més petits, els més oblidats en aquesta crisi, no puguin gaudir d'una educació emocional.

  • Montse Berga Tudela

    Hola sóc mestra d'educació infantil i treballo en una escola bressol a Mollerussa. L escola és pública( ajuntament) amb gestió indirecta.
    Està previst que quan s entri a la fase 2 Lleida, obrirem. Molt poques famílies de 60 famílies s,han acollit un màxim de 10. ( Fent serveis d acollida i acompanyament).
    No hi veiem massa clar, però intentarem començar i amb totes les mesures.
    Ho veiem com una mena d ' assaig o prova de cara al curso vinent.
    Gràcies!!

  • David de Sant Cugat

    Tenim pares que són mestres d’escola concertada fent classes cada dia digitalment als seus alumnes mentre els seus propis fills, escolaritzats a la pública, resten a casa sense aquest seguiment reduït a una sessió de socialització setmanal d’una hora. Té això sentit? Què pensa fer la Generalitat per evitar aquest greuge que situa l’escola pública per sota de la concertada?

  • Mireia Balasch

    Hola! Sóc la Mireia Balasch, mare d'un nen de 4 anys i una nena d'un. Voldria saber si els pares d'infantil i primària tindrem l'oportunitat de decidir si volem que, en unes condicions de cohibició emocional i obligació de mantenir unes mesures com l' ús de mascareta i un rentat constant de mans (que no sabem si pot provocar problemes de pell en un futur), els infants es quedin a casa i accedeixin de manera virtual a la classe o als principals continguts. O petdrem la plaça d'una escola pública en la qual ems ha costat entrar.

    Gràcies.

    Mireia

  • Victoria izard

    Penseu en els avis canguros. Molta responsabilizat per ells. Els nens a la escolá tant aviat com sigui possible. No els fem cap favor están tant temps amb gent gran. Cadas u allá on corresponde I amb measures de protección per tots.












    ñ

  • Sílvia

    Treballo en una escola. Trobo que la millor manera de tornar seria mantenint els grups, i el funcionament de sempre.
    La inversió econòmica la faria en proves PCR per a tot l:alumnat i els treballadors dels centres, en uns bons termòmetres (a les grans superfícies s'estan preparant uns arcs a l'entrada que mesuren la temperatura) i un bon servei de neteja (ajuntament?).

    La llista de substitucions seria per a cobrir les baixes del personal de risc i dels mestres i professors que s'a essin posant malalts.

  • Miquelet

    Malauradament ens trobem amb una situació on hi ha professors que treballen molt,altres igual i altres molt menys,com amb la majoria de professions.La meva pregunta és:Quants ERTOs hi ha hagut en educació?(La meva filla si que ha sofert un ERTO d’ensenyament)

  • David Serrano Moragas

    Bon dia, a casa som la meva dona que és mestra d infantil i jo com a pares de 2 infants (8 i 1 any). S ha valorat què hem de fer les famílies de mestres si tenim fills de més de 6 anys? I alhora un nadó? Si hem de treballar els 2? Per 15 dies hem de posar en risc els avis? Quin és l objectiu d obrir l escola quan serà impossible assegurar els criteris sanitaris? Tampoc és per complir criteris educatius entenc, perquè sinó hauria d obrir l escola amb part d altres franges d edat, oi?
    Moltres gràcies

  • Mercè de Cardedeu

    Sóc mestra d'infantil, tinc 59 anys no sóc sóc persona sensible, perquè no tinc res del que ésta considerat de risc, la meva pregunta és si m'he d'incorporar a treballar tant al juny com al setembre? Tinc la sensació que des del centre no es plantegen la meva incorporació, ho poden fer això? Que pensa fer el departament amb els docents apunt de jubilar-nos

  • Anna

    De cara al setembre sembla a ser que el curs es reprendrà amb ràtios més petites i la demanda d'un sol mestre per grup impossibilitant així l'activitat dels especialistesi. Al mateix moment però aquests infants participaran en activitats extraescolars on es barrejaran amb alumnat d'altres escoles, amb altres docents o monitors... Les limitacions que s'estan preveient per a les escoles són realment útils tenint en compte tota la resta?

  • Jordi

    A la llar d'infants del meu fill, suposo seguint les ordres del departament d'educació, només consideren com a nens amb opcions d'anar a l'escola, els nens que tinguin els 2 pares treballant i que cap d'aquests estigui fent teletreball.

    Perquè es considera que si fas teletreball pots cuidar el teu nen i treballar? Creus factible que un pare/mare pugui treballar correctament i al mateix temps pugui cuidar el nen també correctament (en el meu cas de 2 anys)?

    Gràcies.

  • Núria

    El meu dubte és si està previst que el curs vinent hi hagi acollida matinal i menjadors escolars. Sóc monitora, al matí faig acollida als nens que han d'entrar abans a l'escola i al migdia porto un grup del menjador. Com s'haurà de fer el curs vinent?
    L'acollida del matí es fa amb tots els cursos barrejats i els més petits sovint ploren. Com els hem de consolar si no ens hi podem apropar?
    I pel que fa al menjador, el mateix: nens petits que no controlen gaire bé els esfínters, que els has d'ajudar a menjar... com ho farem tot això?

  • Eva M. E.C.

    Las escuelas no se deberían abrir hasta que se pudiera garantizar que nuestros hijos no corren peligro de contagiarse o de contagiar a otros niños. Es difícil que todos vayan a respetar la distancias de seguridad o a cumplir con las medidas de higiene personales. Para minimizar los riesgos resulta evidente pensar que habría que maximizar las medidas de limpieza y desinfección de los centros escolares y especialmente de los aseos. La Sociedad Española de Salud Pública y Administración Sanitaria (SESPAS) y la Sociedad Española de Sanidad Ambiental (SESA) han manifestado que la limpieza y ventilación frecuente de los aseos es fundamental para prevenir la transmisión. ¿No debería ser obligatorio desinfectar los aseos antes de cada pausa? ¿Cómo se garantizará que esta zona, que suele ser la más sucia de los centros educativos, no se convierta en un foco de transmisión?

    Gracias

  • Joan Taló

    Sóc professor de Secundària. No entenc que es vulguin obrir escoles tan de pressa sense les mínimes condicions de seguretat. Als futbolistes els han fet test PCR. Sembla que a mestres i professors no cal: segurament som de "segona" categoria. Quan hi ha grip, per exemple, s'escampa molt ràpid entre la comunitat educativa quan hi ha algun alumne que la porta...
    La OMS recomana que es prengui la temperatura a l'entrada i sortida de l'escola, per exemple. Per què la Conselleria no es pren seriosament les mesures de seguretat?

  • M. Àngels Caudet

    Vostè creu queval la pena exposar a alumnes i mestres per només un parell de dies de classe?
    Creu que suposarà un benefici a l'alumne el fet d'assistir puntualment a un entorn restringit, modificat,sense poder-se apropar als companys ni mestres, amb mesures de seguretat, higiene, etc? No creu que l'impacte pot ser més negatiu que positiu?

  • Joan Ferrús

    Perquè no s'accelera la construcció d'escoles provisionals en tota ubicació possible per poder desestressar les ràtios de les escoles? Remarco que seria nomes durant l'excepcionalitat que vivim i sempre amb un caracter provisional i molt limitat en el temps

  • Josep

    Tinc entès que s'obren les escoles i llars d infants amb preferència pels pares que treballen i que no hi haurà servei de menjador.
    Se suposa que qui ha de recollir els nens són els propis pares per evitar el contacte amb adults que no conviuen amb els nens (única mesura de prevenció possible per a nens molt petits).
    Realment pensen que és una possibilitat treballar de 9 a 12?
    Per quin motiu no s obren els menjadors escolars? Pq si bebès i educadors han estat en estret contacte de 9 a 12 ja hi haurà hagut risc de contagi.

  • Jordi González Teba

    Com en molts altres temes, en aquest de la reobertura de les escoles ens estem instal·lant en el curtplacisme, i agrairia una mica més de previsió. En aquest sentit, trobo que a més de tancar adequadament el curs actual, potser amb un comiat conjunt amb les companys de classe i amb un acompanyament més estret de qui ho necessiti per motius acadèmics o emocionals, cal pensar en el proper curs.
    AL SETEMBRE...
    Es garantirà que tots els infants puguin accedir a dispositius que els permetin seguir les classes des de casa i que tinguin accés a internet?
    Pel que fa a les classes presencials, es permetran activitats complementàries a l'activitat docent reglada? Em refereixo a activitats lúdico-educatives que es puguin realitzar en grup. Vaja, una alternativa a les excursions. Aquestes activitats es podran fer a l'escola però amb monitors i material extern?
    El servei de menjador, es podrà realitzar?
    S'està plantejant modificar l'horari de classes presencials? O fins i tot anar a classe per torns? Per garantir les mesures de distància física.
    S'han près mesures contra l'assetjament digital en infants de primària? Molts estan descobrint ara els xats com hangouts, per exemple.

  • Santiago Niño Becerra

    Todo lo que ahora se está diseñando de cara a la apertura del próximo curso está diseñado suponiendo una evolución determinada de la pandemia y un comportamiento determinado del virus. Mi pregunta: ¿se están considerando escenarios alternativos para afrontar otras posibles evoluciones y otros comportamientos distintos de los ahora supuestos?

  • Roser Montañola Martínez

    Sóc mestra i tinc molts dubtes:
    - El retorn al juny és voluntari: Com ho farem per a què vinguin els alumnes més vulnerables i que més ho necessiten? Potser són els que no vindran.
    - Fem classe presencial, però seguim amb l'aprenentatge a distància: Jo estic treballant tot el dia davant l'ordinador. Com em desdoblaré per ser a l'aula i seguir treballant online?
    - Desdoblem els grups, han de ser pocs: Tindrem el doble de mestres? O, ja que estaré desdoblada entre classe i casa, el meu superpoder em permetrà "tridoblar-me"?
    - Faré classe amb mascareta: com podré captar la seva atenció i comunicar-me realment amb ells si ni tan sols em veuen la cara?
    - Al juny farem acompanyament, reforç emocional... tasca de tutoria: si el meu grup està desdoblat i jo no puc anar canviant d'alumnes (crec que es manté el mateix profe amb els mateixos nens), ¿vol dir que només faig de tutora amb mig grup i la resta serà amb una altra mestra per fer l'acompanyament emocional i el seguiment?
    - Desdoblem espais, aprofitant tots els racons de l'escola: no tots els espais tenen els mateixos elements, ni els mateixos recursos... ¿Com decidim quins grups es queden a l'aula on hi ha projector i quins no?

  • Òscar Guasch

    Com garantim la seguretat i la prevenció d'infants i mestres a la vegada que garantim l'acompanyament emocional des de la distància? La diferència que s'aplica a les diferents etapes només augmenta la idea que la petita infància s'arracona i s'aparca en centres "guarderia" enlloc d'apostar pel valor educatiu que tenen els centres. S'ha pensat en algun moment en la tasca educativa i el poder social que tenen les escoles? Per què s'apliquen diferències entre les diferents edats perjudicant, especialment, els més petits i vulnerables?
    La multiplicitat d'espais, l'augment de mestres en plantilla i les mesures de seguretat i distanciament que s'estan proposant comportaran una despesa econòmica que, en el cas de l'escola concertada, haurà d'assumir el propi centre? Les conseqüències que això pot arribar a tenir són altament perilloses per a la continuïtat de moltes escoles, es preveu algun tipus d'ajuda?
    La llibertat que s'ha donat als centres per a decidir com gestionar aquesta situació ha tornat a crear escletxes entre els centres i les seves possibilitats. Com es pretenen abolir diferències apostant per una llibertat condicionada per unes directrius poc clares i rígides?

  • Sònia elbal sánchez

    Com a mare d'una nena de 8 anys i un nen de 6, he viscut vàries etapes durant aquest confinament-teleformació que s'han mogut entre el stress absolut i l'absoluta indiferència. He vist com s'ha posat en marxa un pla d'educació virtual sortint del no-res en no-res de temps. Personalment estic molt agraïda a l'equip de mestres d'infantil i primària de Jesuïtes de Casp. L'esforç ha estat titànic, com ha estat el de tantes mares i pares que hem intentat seguir el ritme mentre teletreballavem.
    De tot aixó , s'ha vist qui se n'ha ocupat de la situació i qui no.
    Ara, un cop volen obrir escoles, seguiran posant en mans de mestres i mares/pares la seguretat dels infants, i de la resta de ciutadania? podria haver una alternativa real, com ara baixes retribuïdes 100% per no posar en risc ningú? i quan dic retribuïdes, em refereixo a que siguin cobertes per l'estat, no per les empreses. Segur que hi han fórmules (cares) pero n'hi han. S'han plantejat altres escenaris?

  • Maria

    Es molt decepcionant que no es parli mai de les escoles especials. Som un col·lectiu minoritari però existim! No sabem res de com s’aplicarà la normativa en aquestes escoles. L’impacte del professorat voluntari amb aquests alumnes res té a veure amb els alumnes de les escoles ordinaries. Nosaltres anem a Fàsia i és ridícul els espais que tenim per poder complir res, per no tenir no tenim ni espais de pati de qualitat. El concert a aquestes escoles també és ridícul, sempre som al cul del “concepte” escola. No ens poden tractar per igual a la resta justament perque som diferents i necessitem mes que la resta.

  • Marga Sampietro

    Sóc directora d'una escola, no estic gens d'acord en l'obertura dels centres ara al mes de juny, és una despesa d'energia i de temps que no soluciona el problema, el gran problema el tenim al setembre, no tenim instruccions clares de com es vol fer, sentim tocar campanes, hores d'ara hauriem de posar els esforços en el curs vinent, aquest ja el teniem organitzat per acabar.
    Sabem quants mestres tindrem?
    Com podrem fer els desdoblaments?
    Farem educació telemàtica i presencial alternadament?
    Tindran els alumnes més desafavorits els mitjans electrònics i de connectivitat que ara no han tingut en alguns casos?
    Funcionarn els menjadors? i moltes més preguntes.
    No es pot improvisar en 15 dies de setembre l'organització de tot un curs.
    Els mestres, direccions, famílies i si preguntessim als nens i nenes estem neguitosos i angoixats, les incertesese no són bones.
    A banda les mesures són tan restrictives que sembla que tormen a l'escola del segle passat. La socialització dels infants sembla no ser important.
    Imagineus un infant de P3 els primers dies d'escola quan arriben plorant perquè van a un nou espai desconegut per a ells, unes mestres que no el podran agafar per consolar-lo ...

  • Josep Maria Puig Baiget

    Només vull saber el perquè , s'han obert les escoles per aquests 15 dies.?

  • Roser

    És impossible seguir les instruccions donades pel departament, com pretenen amb els espais que tenim a les escoles concertades i amb el professorat que hi treballa seguir les seves directrius?
    El professorat que és de risc i que no podrà incorporar-se al seu lloc de treball, el departament el substituirà o l'haurà d'assumir l'escola concertada com tantes altres coses?

  • Irene Barcelona

    Hola,

    Tinc dues filles, una a primària i l'altra a infantil. Totes dues tenen moltes ganes de tornar a l'escola, però jo em plantejo a quin preu s'ha de fer.

    Amb la gran, encara ho veig possible, perquè a la seva edat poden entendre més les limitacions que hi haurà d'haver. Però amb la petita tinc molts dubtes. La meva pregunta és què passarà si al setembre decideixo que no la vull portar a l'escola encara. Es perd la plaça? Puc demanar a l'escola que ens donin pautes per continuar fent el curs des de casa, tenint en compte que és un curs d'infantil?

    També vull preguntar si, en el cas de Barcelona, ja s'ha previst quins espais que no són escoles es podran fer servir per poder acollir més grups, o si només es plantejarà fer classes en dies o setmanes alternats. I quina previsió de contractació de docents extra hi ha.

    Gràcies

  • Montse

    Obrir les escoles les bressol sense tocara les criatures, que vingui el Sr conseller hi ho p
    Classes ara per a tothom contractant més profes, NO. Però a partir de Sant Joan, fem molts casals i moltes colònies que els nens ho necessites...?No té cap ni peus.si no és segur ara, per la verbena tampoc
    La concilació, l,ha de resoldre només l,escola? I si les empreses també hi col.laboren?
    No seria millor aquest estiu no obrir res i donar ajudes a famílies per contractar cangurs\monitors entre grups de nens de familiars i/ veïns amb un seguiment més proper?
    Els monitoirs han de prendre la temperatura cada dia, rentar mans cada dues hores i per torns, portar mascaretes...
    Ens prenen per curts els nostres polítics? Cada vegada els veig més tecnòcrates, lluny de la realitat, cínics i sense cap estima cap a les criatures i menystenint la tasca dels docents. Sembla que no vagi amb ells.....

  • Mònica

    Sóc mestra de llar d'infants i estem fent el pla de reobertura per tornar a obrir l'escola el proper dilluns dia 8 de juny. Com puc assegurar a les famílies que mantindrem les distàncies amb nens/es d'1 i 2 anys? I que no compartiran les joguines? Volen que els infants retornin a les aules per no poder apropar-se als seus companys/es?
    No és lògic, no ho entenc!!!

  • Montse

    Jo he estat professora i estic totalment d’acord amb el que comenta l’Eduard Millet. Com pot ser que es pretengui plantejar tota aquesta separació amb els alumnes i aquesta forma d’ensenyament, quan no es disposa ni de més aules ni de professorat? Si la resta d’Europa ja han obert les escoles ara, amb les mesures higièniques corresponents, perquè no és pot fer el mateix aquí el més de setembre, sense complicar tant les coses i deixar-ho tot en mans de l’equip directiu de cada centre? Cal espantar tant la població, quan es preveu que molt països començaran les classes al setembre amb més normalitat i en canvi nosaltres sembla que ja tinguem assegurada una nova pandèmia? Crec que pel bé de tot l’alumnat, sobretot, cal replantejar-se molt seriosament el començament de curs, sempre amb les mesures d’higiene corresponents, però alhora on els alumnes es trobin ben atesos i feliços i no com si estiguessin en una mena de presó. En aquestes circumstàncies, com s’albira el seu futur?

  • Laia

    Sóc mestra i voldria saber què passarà si un alumne meu agafa el virus? Com puc fer classe i vigilar que no s apropin ni toquin entre ells? Qui s ocuparà de la resta del grup si s han de dividir 28 alumnes en grups petits? I si el virus l agafo jo? On queda la qualitat de la feina d educar? Quantes incògnites...

  • Maria José Castelló

    En realitat obrir ara al juny no es presenta complicat en el nostre cas ja que seran pocs alumnes d'educació infantil els que vindran a l'escola i els quals, per les seves característiques evolutives, eren els que preveiem més difícil de controlar . Les famílies així ho han entès i han estat molt prudents.
    No preveiem cap problema pels mitjos grups de sisè que tindran un programa d'acompanyament emocional molt treballat.
    Totes les famílies tindran la seva cita personalitzada amb el tutor/a per poder fer el tancament que es mereixen.

    El problema i la incertesa és la que se'ns presentarà al setembre. A hores d'ara estem ben perduts sobre com organitzar el curs, els horaris, els espais, els grups, els mestres que necessitarem...un mal de cap gran! Tot l'estiu treballant amb Plans A,B,C....sense saber on anem. Agrairem molt dues coses:
    - Que el Departament ens orienti i ens mantingui informats per poder organitzar.
    - Que les direccions tinguem el suport del Departament per portar a terme plans propis i contextualitzats sota el paraigua de l'autonomia de centres.

    Moltes gràcies.

    Directora d'una escola pública de Lleida de 500 alumnes.

  • Montserrat Llopis Tura

    Sóc mare d'un nen de 2 anys i mig, i no entenc el plantejament que es fa sobre l'ensenyament.
    Perquè no obrim ja les llars d'infants i les escoles o instituts a mesura que canviem de fase si la calor ens és favorable?
    Perquè obrim bars i no escoles?
    Perquè traslladem el problema a setembre si la temperatura no serà favorable?
    Per altra banda, per als més petits no deixar que comparteixin, que abracin quan ploren...això no seria una llar d'infants.
    Si realment no és possible obrir, no obrim. Però digueu-ho ja. Els pares busquem cangurs en petits grups i les escoles bressol tanquen fins d'aquí a què hi hagi la vacuna.

  • Júlia

    Com es gestionarà l’accés a l’escola dels nens que no tinguin el carnet de vacunes al dia? Cap llei obliga als ciutadans a vacunar-nos. Haver de tenir de sobte el carnet de vacunes al dia entra en contradicció amb el dret a l’escolarització. Coacció o xantatge del govern? Excloure de l’escola a nens que per decisió de la família no tenen totes les vacunes o cap ni una és discriminatori i il·legal. En molts països i al País Basc les escoles ja estan obertes, sense aquestes restriccions. Al juny aquests nens ja queden exclosos de l’escola catalana. Però tenen un pla de vacunació d’aquí a setembre? Pretenen que en alguns casos s’administrin en un estiu la totalitat de les vacunes? les no posades durant 3, 8, 12 anys... Aquesta elevada administració seria sanitàriament recomanable? O és que alguns nens hauran de prescindir de l’escola durant 1, 3 o 6 anys? Seran les vacunes obligatòries per llei, o per coacció? Quines malalties amb vacuna causen símptomes compatibles amb el covid? Alguna provoca pneumònia? Pensen convertir els centres escolars en policies que controlin qui no té dret a l’educació presencial? I on queda EL DRET A DECIDIR sobre el propi cos i el dels nostres fills?

  • Jaime

    De debó pensem que desprės de tantes setmanes tancats com si fossin condemnats, els nostres fills poden no acostar-se a cap altre nen?
    Les seves relacions socials, personals, afectives, tot alló que significa una escola y ara ha desaparegut....
    Estem sacrificant els drets d'una generación sense ni tan sols mirar altres opcions.

  • Jordi Escoda

    S'obriran les escoles i fins al dia 19 juny per conciliació familiar, amb horari p. ex. a infantil de 9 h a 13 h i sense servei de menjador. Vols dir queval la pena tot el muntatge i les mesures que hi ha darrere? és un esforç que sembla poc realista. Que obrin per uns dies i en horari limitat no soluciona el problema de la conciliació.

    Gràcies!

  • Rosa Delgado

    Sóc mestra d'infantil i el meu dubte és si es té en compte la conciliació familiar per nosaltres els mestres. Què passa amb els nostres fills ? nosaltres som una famíla que voluntàriament opataríem per no portar-los a escola davant de la inviabilitat de seguir totes les mesures de protecció. Però com ho fem ? no tenim aquesta opció, els nostres fills han d'anar a escola. Per 2 setmanes de curs que queden!
    Moltes gràcies

  • Roger Montoliu

    L'alumnat que s'incorpora per primer cop a l'escola (P3) seguirà el mateix 'timing' que aquells i aquelles que ja coneixen el centre, l'equip docent, els nous companys i companyes? O pel fet que l'arribada a l'escola i l'adaptació és un moment delicat per a aquests infants que provenen o bé de llars d'infants o bé de no estar escolaritzats encara es planteja endarrerir la seva incorporació a un estadi de la desescalada en el que no hagin d'extremar les mesures de distància i sanitàries?

  • Antònia M Perelló

    Quan i com es pensen obrir les escoles d’Educació Especial?

  • Rosa

    - Què passa si a una escola hi ha més alumnes que soliciten anar-hi presencialment, perque en renen necessitat, que mestres?
    - Es té previst que els docents passin les proves PCR i aixi sabem com està aquest col.lectiu. S'ha fet amb altres treballadors.
    Gracies

  • Anabel

    Quina es l explicacio al fet que un infant de 4 anys puguin rebre servei d acollida a l escola mentres que un de 6 no si son germans i els seus pares estan treballant? Els pares no tenen amb qui deixar els fills, mes si els avis son de risc i el seu nivell socioeconomic o perque no han cobrat l erte no poden pagar cangur.

  • Rosi

    Sóc mestra. El reobriment ha de ser a qualsvol preu i de qualsevol manera? Vinc del desconegut mon de l'educació especial. Dels nostres alumnes poc se'n parla si no es per fer reportatges amb un caire paternalista i moralista. Però a l'hora de pensar en aquesta població poc es fa, la tornada serà com sempre, sense pensar que han passat quasi 6 mesos sense veure els seus referents si no es a través d'una pantalla, en molts casos amb un desajustament de medicació , de son, i d'hàbits. I es trobaran una escola on, fins ara les ordres així ho diuen, no els podem tocar i hem de mantenir la distància. Tampoc ens podran veure la cara. Les seves necessitats són diferents i en molts casos específiques.
    Pregunto, ara que podem fer les coses pensant, la tornada serà com sempre? podrem ser escoltats?

    Gracies

  • MARGARITA GISBERT CAPDEVILA

    Sóc professora de secundària en un centre de 350 alumnes aproximadament a la comarca de Segrià. Veig difícil el tema de la neteja dels lavabos, rentar-se les mans amb freqüència (el sabó, tovalloles d'un sol ús, gels?). Veig difícil ventilar amb freqüència a l'hivern amb boira i temperatures sota zero. Veig complicat mantenir la distància entre alumnes sense més aules o més professors. Veig complicat que el Departament dongui respostes vàlides a totes les preguntes q s'han formulat aquí i deixarà q els centres facin el q bonament puguin.

  • Cfa La Llagosta Llagosta

    We n'ha parlat molt poc dels CFA, els centres de formació de persones adultes. Quina serà la ràtio a les escoles de persones adultes? Tindrem augment de professorat per tal de poder desdoblar els cursos que calgui? Haurem de realitzar docència a distància? Les persones amb menys recursos, tindran algun tipus de material informàtic en préstec en cas que hagin de seguir la docència a distància? Gràcies, Abel Lacruz, Secretari CFA La Llagosta.

  • Montse Prat Palomas

    1. Es podrà fer a l'escola una trobada a mode de comiat per curs i/o per classe respectant la ratio i les distàncies a fora del pati o a l'aula i en diferents dies perquè no es trobin els nens? Si no pot ser a la fase 2, serà a la fase 3 encara que sigui després del 19 de juny?

    2. Es faran tests als professors al setembre? Perquè ara no els han fet.

  • Xavier

    Suposant que el curs vinent haguem de començar amb les mateixes mesures que ara al juny, jo voldria preguntar el següent: si l'OMS estableix que la distància que cal respectar és d'un metre, i si hi ha espais que, respectant sobradament aquesta distància, permeten encabir-hi més de 15 alumnes (a la Secundària) o més de 13 (a la primària), per què el Departament imposa els 15 o els 13 alumnes en comptes de cenyir-se a les recomanacions de l'OMS? Si l'administració no és flexible amb les escoles i els permet buscar solucions imaginatives per poder oferir un tant per cent elevat de classes presencials a tots els seus alumnes, sempre respectant les recomanacions de l'OMS, la majoria dels centres no podran presentar una organització del curs que sigui viable. Per què el nombre d'usuaris d'un restaurant s'estableix en funció de l'aforament i, en canvi, el nombre d'alumnes en un espai no s'estableix en funció dels metres quadrats sinó que s'imposa que sigui de 13 o 15?

    I segon comentari: només cal sortir al carrer i veure com van pel carrer els nostres adolescents, o com juguen els nens a les places, per entendre que les mesures draconianes que s'imposen a les escoles no serviran de res.

  • Gregori Pérez

    - Si d'aquí a poques setmanes entrarem en les fases 2, 3, i s'acabarà l'estat d'emergència...

    - Si a partir del 1 de juliol els turistes estrangers ja podran venir a les nostres platges, hotels, càmpings, restaurants...

    - Si nosaltres també podrem fer de turistes, i anar a les platges, hotels, càmpings, restaurants...

    - Si els nens i les nenes, les noies i els nois, podran sortir al parc, quedar amb els amics i col·legues, jugar a futbol a la plaça, anar als casals d'estiu, a les piscines municipals, durant els mesos de juliol, agost i primera quinzena de setembre...

    ... algú em pot explicar perquè el 14 de setembre han d'anar a l'escola en grups de 13 alumnes, separats 2 metres entre ells, pujant i baixant per escales diferents, jugant al pati a esports sense contacte físic, i els professors hauran de fer servir mascareta ?

    Si farà 2 mesos i mig que estaran tots barrejats !!!

    Voleu dir que els plans de contingència de les escoles per obrir al setembre s'arribaran a posar en pràctica? o són un pla B en cas d'un rebrot?

  • Pep Forns Varias

    Per a la filla de la meva companya, una nena de 12 anys que cursa sisè de primària, el contacte amb l'escola fins a final de curs consistirà en dos dies, el 12 i 17 de juny, durant 1
    hora i mitja. Com és possible que a aquest fet se l'anomeni "tornada a l'escola"?

  • Xavier Masllorens Escubós

    Molta legislació i decrets COVID semblen més pensades per "cobrir les espatlles" de la responsabilitat de les administracions que no pas per la lògica de les coses. Per exemple les mesures per casals d'estiu --absolutament demencials i fetes per passar la respons. a entitats i casals-- i la "reobertura parcial" de les escoles. A setembre 2020 han d'obrir les escoles amb TOT l'alumnat, agradi o no, i les famílies s'han de fer responsables dels fills i de la seva salut.

    És possible que la Generalitat posi mesures mínimes d'higiene i salubritat (sense tonteries com la distància permanent de dos metres entre infants) però obri per a tothom, com a premisa major? Pot acceptar el risc de contagi, si les famílies se'n fan corresponsables?

  • Beatriu Gorini Santo

    Dues idees:
    Tanqueu ulls I imagineu vos un infant de 3 anys que ha tingut una bona adaptació escolar d un trimestre I mig I després ha estat 3mesos a casa fent reptes I compartint petites estones de relació virtual amb la classe I mestra. És un bon escenari, dins del possible, oi?. Doncs ara imagineu lo entrant a una escola on ha de passar un protocol abans d entrar a classe I a dins troba uma cara amb mascareta, quatre infants que no ha vist I no pot tocar I un drap netejant compulsivament tota l estona les 4 joguines que tindrà al seu abast.
    Segona qüestió: per què Infantil ha de ser assistencial I primer cicle de Primària no?. Tornem a ser de categoria inferir com quan vaig començar fa 33 anys?

  • Arturo Clemente

    Donada l'evident i obligada necessitat de realitzar proves COVID generalitzades al professorat que ha d'atendre l'alumnat, quina planificació al respecte té el Dment. D'Ensenyament? Quines actuacions concretes?

  • Míriam

    tEnint en compte la escassa informació que s' ha publicat fins ara relativa a les escoles d educació especial ....S'ha previst de cara al proper curs un pla de mesures per garantir la escolarització compartida (escola ordinària +escola educació especial) dels alumnes ?? Algunes veus informen que es negarà aquest dret de l alumnat per al proper curs...
    Moltes gràcies

  • Laura (Badalona)

    Soc professora de Secundària i Batxillerat en un institut de Badalona. En el nostre cas, el dia 8 reobrirem el centre per donar les classes de repàs de cara a la Selectivitat. El marc horari que ha definit l'equip directiu és de mig matí. Entre altres coses, per poder combinar amb l'atenció telemàtica dels professors que tenen alguna mena de risc. Per l'altra, per un motiu tan bàsic com el de poder anar al lavabo.

    En principi, ens han dit que no es podrà anar al lavabo. El concepte en si mateix ja és surrealista. Es veu que, en cas d'emergència per part de l'alumnat, s'aniran obrint els diversos lavabos que hi ha en tot l'edifici, perquè, evidentment, no hi haurà ningú que es dediqui a desinfectar-los. Es compta només amb el personal de neteja que treballa a la tarda.

    La meva pregunta és: algú hi ha pensat?

  • Paula Garcia

    Bon dia!
    I les escoles bressol?? Com mantindran als més menuts sense que estiguin en contacte??
    És ara quan han d’estar amb altres nens per sociabilitzar-se, i només fem que dir no toquis, no t’apropis... la veritat que no tenen ni idea com plantejar el problema! Igual que les ràtios...
    Si només poden anar un número en concret... com s’ajudara a les famílies que no puguin portar els nens? I hagin de treballar o fer conciliació?

  • Núria J

    A mi el que em preocupa és aquest distanciament que cal imposar... Sobretot en infantil, edats en les que és tan important la socialització. Quins valors es trasmetran als infants: que no es poden tocar (ni entre ells ni amb el mestre/educador), que no poden compartir les joguines, que no poden jugar junts...??!!

  • Margarita

    Le meves preguntes són: perquè les municipals poden decidir no obrir, si el Departament ha dit que han d'obrir. Igualment ells les despeses les tenen pagades amb els nostres impostos, però que passa amb les escoles Bressol privades?
    Ajudaran a les escoles bressols privades a poder obrir? Hi haurà algun tipus d'ajuda, econòmica o.....

    Gràcies

  • usuari1818

    Hola, he pogut saber a través d'un treballador de MERCADONA que des del dia 27/05/2020 ja es poden portar els nens del treballadors a la llar d'infants PIU PIU que aquesta empresa te dins del seu recinte a Abrera i que presta servei als treballadors del magatzem.
    El meu dubte és perquè aquest centre pot obrir tot i estar en la fase 1 i les altres llars d'infants de la resta del país encara no ho han pogut fer.
    Moltes gràcies.

  • Carmen Molina Gomez

    Hola, soc mestra d' educaciò especial. Volia saber si esta previst fer proves del Covid a tot el col.lectiu docent???

    Com puc firmar un document de autoresponsabilitat si no se si ja he tingut covid??

    Com podem mantenir la distancia b alumnes d ' autisme, alumnes amb greus problemes de salut mental???

    Gracies

  • Docent secundària-Mare aprenent

    Tants dubtes que no sé per on començar:
    - responsabilitat dels docents si apareixen casos? El Departament cobrirà possibles casos de famílies denunciants si un mestre o professor resulta infectat?
    - jornada on-line i jornada presencial a secundària sembla una solució. Si l'alumnat queda després de l'horari lectiu i es contagia per situacions socials...com es traçarà?
    - els casos d'alumnat que incompleix la norma. Com ho podem treballar educativament i retaurativament.

  • Quima Boix

    Jo us agraeixo molt aquest esforç d’obrir les escoles. El meu net estarà molt feliç si pot veure la seva mestraabans de vacances.
    Tinc un dubte sobre la neteja de lavabos. Salut ha donat instruccions al respecte?

  • Olga

    Hola,
    No creu que seria necessari fer el test a totes les mestres que aniran a treballar?
    Jo ho veig imprescindible

  • Mare amoinada

    Com sabran els centres si hi ha prou mestres disponibles per atndre els alumnes que s’hi presentin?

  • Jaume Pujol

    No entenc una cosa: si porten màscara, hauran de mantenir dos metres de separació i al revés també?
    Sembla com si una mesura fes innecessària l’altra, no?

  • NURIA

    Bon dia,
    soc mare de dos nens, un d' infantil i un altre de primaria...veien el comunicat en fase 2, que els nens d' infantil amb progenitors que treballin presencialment podran anar a l' escola entran a fase 2, ens podeu explicar la diferencia, que hi amb un nen de primaria, tenim el mateix problema...no es poden quedar sols, no veieu que es igual de necessari un nen d' infantil que de primaria ? per llei no es poden quedar sols i la necessitat es la mateixa, no entenem com han pres aquesta decicisió.
    A part, retornar a l' escola, aquestes 2-3 setmanes ( amb mesures clar, com fem la resta de treballadors), es un benefici emocional pel nen, retrobas amb la persona referent que es el tutor i els amics a classe, hem de pensar que estaran 6 mesos per anar a l' escola ( es una barbaritat), i els nens amb dislexia, TDHA, que penseu que les classes online funcionen a primaria...doncs no...perque un professional els hi ha d' explicar el temari, un professional d' educacio especial ha de fer el reforç que si tenen anan a l' escola...
    No podrien anar els nens amb dislexia , TDAH, de primaria aquestes setmanes de fase 2-3 a l' escola ????

  • Omar Lopera

    Com seran les activitats extraescolars? Es podran realitzar amb normalitat?

  • Alba

    La meva pregunta és en relació al curs 20-21. Sóc mestra de primària i voldria saber si l'any que ve hi hauran especialitats (anglès, música i educació física). Llegint el document no queda clar, ja que sembla que el grup de 13 alumnes i mestra ha de ser molt estable.

  • David Ferrando

    Soc professor de secundària, té sentit tornar 11 dies quan ja estaria el curs tancat? No té més sentit tornar a 1 de setembre? Perquè us agrada complicar la vida tan als professors i professores? Per què un futbolista li fan test i a nosaltres no? Cal que busqueu el seny perdut.

  • Montserrat

    Com i què podrà fer una nena de 5 anys sinó poden estar junts a la clase, que faran quan tinguin que agafar el bus escolar.
    I a la classe quantes criatures poden haver segons els m2 .
    I també les més grans el bus la clase, a l'hora del dinar . Jo ho veig molt complicat. Espero que les solucions siguin bones, perquè els nens/és no poden estar lluny sense poder ni jugar ni fer res amb els altres. Necessiten la manera de ser socials i això no sé si ho tenen en compte. Fins a les hores.

  • Roser

    Estic seguint perplexa les mesures, que estableix el Departament d'Ensenyament , per a la reobertura dels Centres escolars . Em pregunto qui ha dissenyat tal despropòsit? On són els pedagogs que haurien d'assessorar al Sr. Bargalló? Han consultat a Les mestres o com sempre ho deixen tot al bon fer i al voluntariat del professorat. Tot el proposat: ràtios, distàncies, no treballar el curriculum sinó només fer servei de guarderia, anar en dies alterns, no disposar de servei de menjador, no jugar amb els Companys, .... etc. Em sembla pensat per a què els pares no portin els infants a l'escola. Potser sóc malpensada.

  • Maria Herrero

    Soc mare d'un infant d'educació especial. els oblidats dels oblidats. I els serveis de salut els van apujant les medicacions. Com si la canalla i la canalla amb discapacitat no tinguessin drets
    1. la canalla no és vector de contagi, si a l'inici hi havia dubtes ara no. Obrir les escoles no suposa gaire més risc que el mes de setembre passat
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32430964/?from_sort=date&from_term_alias=trending_articles_list&from_page=2&from_pos=4

    2. Bars i avions plens i escoles buides? O escoles sense menjador i encara d'aquí a 8 dies? Això no s'entén.

    Hem fet un confinament sobre la salut física i mental de les persones que no tenen sindicats ni grups de pressió, la canalla i les dones cuidadores

    Si us plau, dret a la salut física i mental primer. Serveis bàsics primer .Amb les mesures de seguretat i els ajuts que calgui

    No és creïble que hi hagi tantes dificultats amb recomençar les escoles i tantes facilitats i solucions pels bars i els avions!!

  • Miquel

    Segurament hi haurà algú que es sentirà ofès, però potser ès dels que descriurè tot seguidament. El model educatiu actual està fet per aportar nous funcionaris, està pensat perquè els nostres fills/es busquin la manera de treballar mès facil, comoda i segura, sense atrevir-se, sense innovar, sense emprendre.
    I sino quin exemple s'els hi dona als nostres fills: ensenyament virtual gairebè inexistent o molt puntual (tot lo que dirè hi ha exceptions, però poques), preocupació pel futur dels nostres fills nula o gairebè, sou al 100% a diferencia de una gran majoria de població que està en Erte/Erto o sense feina, per descomptat, no perdem ni un dia de les migrades vacances dels professors (gairebè 3 messos d'estiu, casi 1 mes per Nadal, 2 setmanes S.Santa, dies de lliure disposició, vagues diverses (tant d'alumnes, com de professors), contracte i feina de per vida de manera que son intocables i no hi ha motius d'acomiadament, ... I a mès una inconsciència total del seu status laboral privilegiat, queixant-se constantment per tota mena de situacions, com veiem a diverses questions.
    A quina societat aspirem, una societat on tothom treballi per l'estat, pel sector public? Ahi lo dejo!

  • Ana Abril

    Sóc mestra d'infantil i no entenc com, sense saber el nombre de nens i nenes que vindran a l'escola, es podrà garantir la ràtio per aula i la distància física tant entre els infants com amb els i les mestres . Com ho tenen previst?

  • Sesa

    Els nostres fills/es amb malalties cròniques complexes imperceptibles per al departament, esperant dotació de pressupost per a que és desplegui el decret d'inclusió, i que fins ara depenen de la bona voluntat de docents i direccions dels centres, les mares sóm qui ens encarreguem de la seva atenció en horari lectiu, ja que els docents no estan qualificats per realitzar-les.
    El curs vinent els nostres fills/es tindran garantit els recursos de personal qualificats per atendre'ls,podran gaudir del projecte educatiu al complert, i tindran garantit els seus drets educatius en igualtat de condicions?
    En cas de que la seva malaltia sigui d'alt risc i el CAP de zona consideri que no pugui anar al centre educatiu qui,com i quina serà la seva educació i com es durà a terme?
    Quines garanties d'educació i seguretat tindrem sense dotació de recursos econòmics, de materials,d'espais i d'augment de personal docent, vetlladors,psicopedagogs,educadors socials?
    Implementar la infermera escolar als centres educatius garantizaría la promoció de la salut tant necessària, a més de realitzar tasques assistencials i curriculars, esdevindria un benefici a curt i llarg termini, perquè no ho porteu a terme?

  • Esther

    Sóc mare d' un nen de 2 anys, que té una malaltia greu. Podrá anar-hi a la escola bressol amb garantías? O el segregareu dient-nos que te factors de RISC? Ara un enrecordeu d'ells ? I fa 3 messos no US importava gens. Encara seguiu sense veure que la figura de la infermera escolar es primordial? A que espereu per introducirla com un menbre mes de la comunitat educativa? Ara es el moment!
    Espero indesitjo tb que esteu treballant força perquè els nens de educacio especial tornin a l' escola i que tornin b garantías? Com teniu el protocolo per aquest colectiu?

  • Jordi Terés Abril Abril

    bon dia:

    En líneas generals:

    Entenc que els nens són nens, i després d'atabalar-los durant un llarg període de temps, com ja es preveia, penso que al setembre no se'ls ha d'atabalar , encara més, amb mesures improbables de complir, sobretot quant a distància física, per molta norma que es dicti.
    Penso que amb una mica de seny, ho deixaria tal com està quant a nombre d'alumnes i només controlaria als alumnes, professors i resta de personal les entrades i moviments interns a l'escola.

    Amb les mesures de seguretat higièniques ja previstes,i no permetre l'entrada de pares en el recinte escolar i controlant les aglomeracions exteriors, penso que seria suficient.

    Actualment ja hi ha Pediatres, que més o menys combreguen amb les meves idees, que amb el contacte sol entre nens, no hauria d'haver-hi massa risc.

    S'ha pensat a no fer massas canvis i no complicar-se tant, que es perjudicial per a tots?.

    Gràcies per tot

  • Olga TEEI

    Sóc personal de suport a les aules de P3. No sóc capaç d'imaginar com consolar un infant que plora per motius X sense una abraçada, ni cap contacte físic. Això pel que fa a la relació amb l'adult. Però i la relació entre ells? És sa i natural que comparteixin espais de joc i materials, sempre els hi hem dit que en equip les coses surten millor que individualment. I ara hem de fer una pedagogia de distància i individualitat? No em veig fent de guarda de seguretat perquè els infants respectin la distància entre ells. I no ens diguin que busquem activitats i estratègies per aconseguir-ho, perquè no existeixen! Aquests recursos són anti-naturals! S'han arribat a plantejar el que emocionalment suposa per un infant tant petit una escola amb tantes restriccions? S'han plantejat que això els hi farà més mal que bé?
    I per últim, no sé si coneix aquesta figura de TEEI a les escoles, quins plans tenen per al personal de suport que exercim aquesta figura?

    Gràcies.

  • Nonna

    Com es pot mantenir la distància amb infants de 2-3 anys que ploren i necessiten petons i abraçades quan els pares marxen i els deixen a l'escola? Infants que necessiten que els agafis a coll perque han caigut, s'han donat un cop o estan tristos i volen marxar de l'aula? que s'ha d'ajudar a anar al wc o canviar-los de roba perque no controlen esfinters? Com es pot fer per jugar tantes hores sense compartir joguines, material, contes...? Com evitar que es posin joguines a la boca i després ho toqui algú altre? Com es fa per mantenir les distàncies als llocs comuns (aula, pati...). Delimitar espais individuals? (Taules ondividuals, regions marcades...?) Amb infants que aprenen jugant, experimentant, relacionant-se... Com es farà una socialització amb interacció amb els altres mantenint distancies de seguretat? Si considerem que l'aprenentatge és de caire social (indispensable la interacció amb els altres per aprendre) i hem de tenir cura de les emocions (no hi ha aprenentatge si l'infant no se sent acollit, acceptat i volgut), tot això mantenint distancies i reprimint als infants de l'expressió lliure de moviment no sé si és gaire possible. Ens haurem de reinventar, però em costa de

  • Eulàlia

    La visio del cicle d'infantil... Rebre nens/es després de dos mesos sense abraçar?? Que trist per els educadors/es... I per els infants.
    Aquesta obertura precipitada i sense massa temps de preparació ni prevenció es un experiment de cara a tornar obrir aules al Setembre?
    Seria més sensat concentrar tota les energies del personal educatiu per organitzar la tornada al setembre?

  • Montse

    Som una familia que vivim a Mollet del Valles i la nostra filla te que estudiar a Mollerussa , segon curs de Grau Mitja en Activitats Eqüestres, i la meva preocupació es que poguin tornar al setembre a retomar els estudis presencials perque es molt dificil poder estudiar el que t'agrada i molt trist veure que no es donen les condicions ideals per poder seguir un curs que en gran part es pràctic i que per tant es necessari que sigui presencial.

    La meva filla estudia a Mollerussa per que aquest grau només es fa en dos instituts públics en tota Catalunya, un a Mollerussa i altre a la Seu d'Urgell.Lamentable.

    Penso que faltan docents, en aquest curs si s'incorporesin més docents si que podrien dividir el curs en dos grups un de mati i altre de tarda.

    Seràn capaços de posar els meis per fer-ho possible? Tinc els meus dubtes.

    Gracies

  • Jordi Reig, pare de 3 fills

    Ara que els pediatres han dit públicament que els infants tenen un índex molt baix de transmissió i de contagi del Covid-19, no troba que s'ha estat injust amb ells? Tinc la sensació que no s'ha tingut prou en compte que els petits de la casa porten 2 mesos tancats i que totes les crítiques cap a com s'obrien les escoles no han tingut prou en compte el benestar emocional dels menuts.

  • Montse

    Hola!! Sóc Tècnica Especialista en Educació Infantil (TEEI) fa 14 anys que treballo a l Escola Pública concretament a p3, vull dir què conec una mica aquestes edats... després de passar 3 mesos a casa rodejats per la família i tots parlen d aquesta paraula màgica "coronavirus" ...ara han començat a sortir però saben què hi ha unes normes estrictes i de cop han d anar a l Escola Atenció......no pots tocar cap company, no pots demanar-li una joguina, si estàs trist o trista no et puc abraçar, vigila....cuidado....
    Així hem d obrir les Escoles? ....
    Els polítics que fan teletreball des de casa o al despatx han consultat amb els professionals que estem dia a dia dins l' aula?
    Entenc que el món sanitari té molt a dir, però a l Escola també hi han d altres professionals que crec q hauríem de tenir veu...

  • Moniquilla

    Com és que el Departament no ha fet l'estudi d'espais escola a escola com va dir que estava fent dies abans de la compareixença del Conseller?

    Quina autoritat moral, quina credibilitat, quin estimul creu el Conseller que té o suposa quan no vol invertir en educació?

    Com es pot apel.lar a l'excel.lència sense una inversió excel.lent en recursos, el primer el recurs humà?

    Com és que la relació del conseller amb els docents no és de confiança, ni valoració l, ni de complicitat?

  • Geroni

    No us sembla mooolt extrany que un periodista d'un mitjà privat faci de "representant" de la ciutadania i altaveu de les opinions, queixes i dubtes que suscita una decisió del departament gubernamental d'Educació d'un "país" democràtic...?
    Quelcom no funciona!

  • Carme Ferrer

    Gràcies per escoltar-nos
    Però voldria saber quan ens faran les proves als professors de risc, quan ens faran les revisions
    L u de setembre comencem. S’haurien de fer al juliol, no crec que esperin a fer les al setembre
    I que pensen fer amb el professorat de risc? I haurà una norma general o serà com tot que cada centre decideix com ho ha de fer

  • Jordi Pinyol

    Sóc un pare preocupat pel tema de la reobertura de les escoles.

    A través de diferents mitjans ens han anat arribant multitud d'informacions pel que fa a la posada en marxa dels cursos lectius.
    Sovint informacions amb poca veracitat, poc contrastades, pero sempre tingudes en compte en el moment, tot esperant que es confirmessin.
    Voldria només demanar que tot i l'excepcionalitat del moment, els horaris de les escoles s'adaptessin ala horaris laborals de la majoris de pares i no haguessim de dependre dels avis o forçar la nostra economia a través de la contractació de persones que realitzin la tasca de recollida dels infants a les escoles.

    Es una temàtica no solucionada al nostre país. Com a pare només demano que l'excepcionalitat de la situació no faci pendre solucions temporals a les escoles que agreujin aquesta situació. Tindràn en compte els sindicats escolars i el conseller, l'horari de les feines dels pares ?

    Entenc que la situació actual farà que qualsevol solució no serà ni definitiva ni a la conveniència de tothom, pero les decisions en àmbit escolar no es poden pendre independentment de la problemàtica dels pares. Les escoles també han de fer algún esforç.

  • Xavier Vilà

    L'Ajuntament de Barcelona vol obrir les Escoles Bressol el dia 8. Sense complir les mesures de distanciament ni seguretat (ells mateixos ho diuen). Nens de 1,5-2 anys (canvi de bolquers, es toquen, toquen coses amb la boca...) posant en risc la seva salut i la de les educadores. Obrint els menjadors!
    Que li sembla?

  • Amèrica Planas Ruiz

    la meva filla te una clase amb 26 nens de 3 i 4 anys.
    em pot dir algú com ho ha de fer perque els petits no es toquin?
    els embolicaran amb paper film com a momies ?

  • Bibiana

    També mestra, il·lusionada per el repte de futur que tenim al davant. Gràcies, era difícil, molt difícil la gestió! D'aquest temps, hem de tocar fons: la gran aposta per una societat nova amb nous reptes i cap recepta, només es pot entomar en una escola diferent i molt creativa... Posem-nos a la feina! Primer dilema: què volem dels adults del demà? Que tinguin por d'estar junts, o fomentar la salut? Anem cap a la socialització pels nous reptes? O fomentem les individualitats... Pensem: escoles en espais més oberts! Crear comunitats de mestres de barri, acollir un nombre d’infants regular! Espais municipals per grups d’alumnes de secundària... Televisió i ràdio fent educació per franges d’edat... Poder entregar individualment tasques en format físic, i recollida cada x setmanes... Sobretot tenir una farmaciola d’emergència de caire artístic (perquè l’art i la cultura ajuden a millorar la vivència del confinament!!) Ens n’hem adonat. I sobretot cuidar l’espai anímic de l’escola. El temps d’escola és un fet de resiliència, apostem per un temps presencial al 100% sincer i profund. Només cal preguntar als avis. Creem i avencem... i ha molta gent preparada!Tinguem il·lusió!

  • Martí

    Un dels problemes serà les baixes dels docents.Aquests dies no ho és pq molts nens no aniran a escola.On treballo, de 18 mestres, 7 no poden venir a treballar (per cert, la majoria són els tutors q resulta q han de fer el comiat) per embaràs, hipertensió, malaltia o ser majors de 60. Per sort els mestres que són pares de menors de 12 anys han estirat dels avis (tots sabem quin risc té) per poder cobrir als q per salut no poden, i no s'han acollit així, a una ordre que el departament es va treure de la màniga 3 dies abans de la reobertura -amb el pla ja elaborat i la feinada d'equips directius, famílies, claustres i consells escolars també feta... s'han refet aquest cap de setmana a correcuita. Tot una mica esperpèntic, no?
    Com es preveu substituir les baixes dels mestres quan fins ara no es cobrien-amb molta sort-fins al cap d'una setmana (en la majoria de casos no hi ha baixa fins al 3r dia i després s'han d'esperar als propers nomenaments).Hem de pensar que davant d'una baixa la única solució en moltes franges era agrupar alumnat-amb el que això comporta pedagògicament-perquè les plantilles sap tothom que són més que justes però al setembre això serà una irresponsabilitat,oi?

  • Anna Pujol

    Soc Mare d' un alumne de 2º de ESO a Reus ( institut GAUDI ) tenien que arar d' estada a una casa de Colonies per el treball de sintesis, L' intitut es va encarregar de COBRAR l estada i ara diuen que es Ensenyament qui ho ha de tornar, pq es va anular? HO cobrarem o s ho quedara ALGU???

  • Mar

    A l'escola ens han dit que no hi haurà classe de 9 a 13h, sinó: "En tots els casos la instrucció concreta que aquestes actuacions puntuals en dies i hores determinats les decidirà el centre educatiu i les proposarà a les famílies d'aquells infants que es trobin en una d'aquestes situacions".

    I segueixen:

    Per tant, per l'alumnat d'Educació Primària, la normativa del Departament d'Educació no contempla l'assistència a l'escola per conciliació laboral per aquelles famílies en què hi hagi dues persones progenitores i les dues s'incorporin a treballs presencials sense possibilitat de fer teletreball.

    Estic realment molt amoïnada amb aquesta resposta. Pensava que tornarien, que tancarien el curs, ja isgui en grups petits, en trobades a l'exterior, però ens estan dient que, amb sort, tindran una tutoria.

    Això prové d'un centre públic de Primària de la ciutat de Barcelona. Crec que és el moment en el que les diferències entre concertats/públics es faran més evidents,
    Tampoc entenc perquè, donades les situacions excepcionals, el curs no comença l'1 de setembre. Tenim als nanos completament descentrats i desmotivats a casa i manquen tres mesos.

    Gràcies!

  • Esther Forés Serrats

    si hi ha d'haver grups bombolles només amb un mestre referent que passa amb l'anglès, música, ed.física... es a dir amb els especilaistes?